KARDELEN KOLEJİ FORUMU

Hoşgeldiniz

Join the forum, it's quick and easy

KARDELEN KOLEJİ FORUMU

Hoşgeldiniz

KARDELEN KOLEJİ FORUMU

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kardelen Koleji Forumu


    ikariam şavaş taktikleri

    hüseyintas
    hüseyintas
    Süper Moderatör
    Süper Moderatör


    Mesaj Sayısı : 362
    Kayıt tarihi : 22/04/08

    ikariam şavaş taktikleri Empty ikariam şavaş taktikleri

    Mesaj tarafından hüseyintas C.tesi Tem. 26, 2008 9:30 am

    Ikariam Savaş Sanatı

    İkariam Savaşları ikiye türe ayrılır: Savaş gemileri tarafından gerçekleştirilen deniz savaşları ve askerler ve savaş makineleri tarafından gerçekleştirilen kara savaşları. Her asker aşagıdaki degerleri taşır:

    * Hasar - Birimin yok edici gücü
    * Zırh Koruması - Hasara karşı koyma yetenegi
    * Dayanıklılık - Bir çok raunddan oluşan büyük savaşlarda en büyük rolü oynayan, birimin dayanma gücü.
    * Özel Yetenekler - Birimin kendine has özellikleri
    * Hız - Birimin ne kadar hızlı oldugu; karışık birliklerde hız en yavaş olanın hızıdır.
    * Sınıf- İnsan veya Makina. Doktorlar makinalarda normalin yarısı katkı yaparlar.
    * Maliyet - Bu birim için; vatandaş , odun ve lüks kaynaklardan nelere ihtiyaç duyuldugu
    * Bakım Masrafı - Birime saatlik olarak ödenen miktar. (Dikkat! Birim seferde oldu unda bakım masrafı iki katına çıkar!)

    Mevcut Özel Yetenekler:

    * Saldırı - Birim saldıran taraftaysa %30 hasar primi alır.
    * Savunma - Birim savunan taraftaysa %30 zırh koruması primi alır.
    * Şahmerdan Vuruşu - Birim şehir duvarına zarar verebilir, eger mevcutsa.
    * Hekim - Her savas raundu arasında zayiat vermeyi önler.
    * Dirimek- bu birim yorulan birimlere her savaş raundunda dayanıklılık saglar.

    Savaş Sanatı - Senaryo

    Burada bir savaş için iki temel senaryo olabilir. Bir savaş aynı adadaki iki farklı şehir arasında geçen bir kara savaşı olabilir. Veya farklı adalarda bulunan şehirler arasında denizaşırı bir savaş olabilir.
    Kara yoluyla yapılan savaşlar daima kara savaşı olarak sonuçlanır, savunma gücü şehirde konuşlanmış olan askerler ve/veya savaş makinelerinden oluşur.
    Deniz yoluyla yapılacak bir saldırıda ilk olarak düşmanın şehre yakın hiç bir savaş gemisi olmadı ından emin olmanız gerekir. Aksi takdirde sizin askerlerinizi taşıyan nakliye gemilerinizin yolunu keser ve en kötü ihtimalle de batırır.
    Başka adadaki şehrin yolu serbest oldugunda, askerleriniz karaya çıkabilir ve eger gerekirse kara savunma birimlerini yok etmek zorunda kalırlar.

    Ada haritasında bir düşman şehri seçtiginizde aşagıdaki seçeneklere sahip olursunuz:


    * Yagmala - Tüm savunma birimleri yenildiginde koruma altında olanlar dışında her şey ya malanır. Yagma ve yagmaladı ınız kaynakları kurbanınızın nakliye gemilerine yüklemek için 20 dakikanız var. Ayrıca kurbanınızın hazinesindeki altınların (% Şehir kademesi x (şehir kademesi - 1)) kadarını da yagmalarsınız.
    * Limanı Kuşat - Savaş gemileri şehre giden gelen nakliyeleri önler.
    * Şehir İşgal Et [Vali (Askeri) araştırmasının tamamlanmış olmasını gerektirir] - İşgal edilmiş şehri askerleriniz için üs olarak kullanabilirsiniz. Bununla birlikte askerleriniz ve denizcileriniz bakım ücretlerinin bir bölümünü işgal ettikleri şehirde içki aleminde ziyan edeceklerdir.

    ***İpucu: Yagmalanan şehirdeki liman daha büyük oldugunda, daha fazla kaynak ya malanabilir.

    ***İpucu: Savaş gemilerinin bir limanı kuşatması veya askerlerin bir şehri işgali devam etti i sürece bakım masrafları normalin iki katı olur!


    Savaş Sanatı - Savaşın Seyri

    Deniz ve kara savaşları aynı şekilde seyreder. Yine de kara savaşlarında daha fazla etkileyen faktör vardır. (Örn: sur) Her savaşta iki taraf vardır: saldıran ve savunan. Her iki taraf da birden fazla ordudan oluşabilir. Mesela, sen ve bir müttefikin bir şehre birlikte saldırırsanız, senin ve müttefikinin birimleri daha büyük tek bir güç oluşturur.
    Bir savaş en az 1 raunddan oluşur. Bir raund 20 dakika sürer ve aşa ıdaki gibi gerçekleşir:

    * Dayanıklılık etkileri belirlenir
    * Tolam zarar belirlenir - kara savaşlarında saldıran taraftaki şahmerdanların surlara verebilecekleri hasar kontrol edilir.
    * Hasar rastlantısal olarak düşman birimlerine da ıtılır - isabet alan birimler ölür veya dayanıklılık kaybeder
    * Ölen veya kaçan birimler çıkarılır
    * Eger kazanan yok ise savaş sonraki raundda devam eder.


    Savaş Sanatı - Dayanıklılı ın Etkisi


    Eger bir birim isabet alır ve hayatta kalırsa dayanıklılık kaybeder. Dayanıklılık belirli bir seviyenin altına düştügünde birim kötüleşir veya kaçmayı dener. Birden çok raunddan oluşan daha büyük savaşlarda, dayanıklılık sonucu belirleyici rol oynayabilir.

    * 3/4 Dayanıklılık - Hasar ve zırh koruması degeri %80 e düşer.
    * 1/2 Dayanıklılık - Hasar ve zırh koruması degerinin %60 ına düşer ve birimler tüm özel yeteneklerini kaybeder.
    * 1/4 Dayanıklılık - Hasar ve zırh korumaları degerinin %40 ına düşer. Daha kötüsü bu birimin her raundda %60 kaçmayı deneme şansı olur.



    ***İpucu: Eger senin ahçıların var ise, onlar her savaş raundu başına birimlerinin dayanıklılıklarını bir miktar artırırlar.


    Savaş Sanatı - Surlar

    Saldırı alan bir şehrin savunmasında, o şehrin duvarının sayısız etkisi vardır:

    * Şehir duvarının her gelişim kademesi için tüm savunma birimleri %10 fazla zırh korumasına sahip olur.
    * Şehir duvarının her gelişim kademesi savunmacının toplam hasar gücünü 3 artırır.
    * Bütün saldırı üniteleri, duvarda açılan her yarık için %10 hasar primi alır.

    Ünitelerin sahip olabildigi özel yeteneklerden biri de şahmerdanın surlarda yarıklar oluşturabilmesidir. En azından her iki raund sonunda bir yarık oluşumuna neden olur. Surun gelişim kademelerine baglı olarak daha fazla yarık da oluşabilir. Yeterince şahmerdan ile mümkün olan tüm yarıklar ilk raundda da oluşturulabilir.

    ***İpucu: Şehir duvarında oluşan yarıklar savaştan sonra otomatik olarak kapanır.

    Savaş Sanatı - Hasar ve Zırh Koruması

    Oluşturulan toplam hasar aşagıdaki faktörlere baglıdır:

    * Birligin oluştu u birimlerin temel hasar gücü
    * Birligi oluşturan birimlerde atölyenin korkunç geliştirmeleri sonucunda oluşturulan hasar gücü artışları.
    * Azaltılan dayanıklılık etkisiyle verilen hasar
    * (sadece saldıranlar) %30 saldırı özel yeteneginden gelecek olan hasar artışı
    * (sadece saldıran) %10 her açılan yarık için hasar gücü artışı
    * (sadece savunan) her sur kademesi icin 3 hasar puanı artışı
    * E er çok fazla birim (yaklaşık 50+) savaşıyorsa azaltılan zarar.

    Birimlerin bireysel zırh koruması degişebilir:

    * Mucit Atölyesinde yapılan savunma geliştirmeleri nedeniyle olan artışlar.
    * Dayanıklılık etkisiyle oluşan zırh koruması azalması
    * (sadece savunanlar) surların her kademesi icin %10 zırh koruması artışı
    * (sadece savunanlar) Özel yeteneklerden Savunma etkisiyle oluşan %30 zırh koruması artışı

    Oluşturulan hasar düşman birimlerine rastlantısal olarak dagıtılır. Tam hasar rastlantısal olarak belirlenir, daha fazla birimin katıldı ı savaşlarda rastlantı faktöründe de artışı olacaktır. Bir birimin ölmesi için verilen hasar zırh koruması degerinin %90 ını geçmelidir. Aksi takdirde birim sadece dayanıklılık kaybedecektir.


    ***İpucu: Her raundda doktorların birimlerin ölmesini engelleme şansları vardır. Daha fazla doktor bu şansı arttrır. Bununla birlikte, mekanik üniteler üzerinde etkileri digerlerinin yarısı kadardır.

    Savaş Sanatı - Galibiyet ve Mağlubiyet

    Bir raundun sonunda 1´e 3 güç oranına ulaşıldıgında savaş biter ve kazanılmış sayılır. Askeri güç toplam hasar (modifikasyonlar dahil) ve zırh koruması degerlerinin toplamıyla hesaplanır. Yenilen ordu dagılır.
    Dayanıklılı ın çok fazla düşmesi nedeniyle kaçan birimler savaştan sonra birliklerine dönerler. Savunan birligin dagılan birimleri savaştan 20 dakika sonra tekrar hazır halde olacaklardır. Bir saldırının başarısız olması nedeniyle dagılan birligin geri dönmesi ise iki kat zaman alır.



    ***İpucu: Her hangi bir zamanda devam etmekte olan bir savaşa yeni birimler göndermek isterseniz bu size baglıdır. Düşmanınız için de aynı şey geçerlidir...

      Similar topics

      -

      Forum Saati Ptsi Mayıs 20, 2024 2:19 pm